Dlaczego marketing ośrodków medycznych jest ważny?

Marketing medyczny jest integralnym elementem zrównoważonego wzrostu każdego gabinetu lekarskiego. Bez niego trudno o napływ nowych pacjentów, a nawet ci lojalni z czasem mogą odejść. Branża medyczna jest dynamiczna i szybko się zmienia. Kiedyś była oparta na ilości i skupiała się wokół lekarza – dziś to przede wszystkim jakość i skupianie się na pacjencie. Istnieje wiele gabinetów w podobnej lokalizacji, które zapewniają te same lub podobne usługi. Marketing pokazuje potencjalnym pacjentom, że Twoja praktyka nie tylko różni się od konkurencji, ale jest również lepszym wyborem.

Na rynku istnieje obecnie zbyt wiele ośrodków opieki zdrowotnej, aby pacjenci czuli się uwięzieni u jednego lekarza czy kliniki. Marketing medyczny zapewnia otwartą komunikację z pacjentami poprzez budowanie zaufania i wzbudzanie zainteresowania ośrodkiem oraz proponowanymi usługami. Marketing pozwala polepszyć kontakty i pielęgnować te relacje, tworząc długoterminowych i lojalnych pacjentów. Skuteczny marketing medyczny prowadzi do naturalnego zaangażowania pacjentów, a to natomiast skutkuje rozwojem firmy.

Dzięki odpowiedniej strategii marketingowej obecni i potencjalni pacjenci otrzymują cenne informacje o placówce, w tym ze strony internetowej, mediów społecznościowych i naturalnych ambasadorów, jakimi są dobrze poinformowani i zadowoleni pacjenci. Najlepszym sposobem na skuteczny marketing medyczny jest myślenie o pacjencie jako kliencie. Klienci mają nieograniczone możliwości wyboru, więc dlaczego powinni wybrać właśnie Ciebie? Twoja strategia marketingowa powinna zawierać odpowiedź na te pytanie.

Należy sobie uświadomić, że klinika medyczna działa podobnie jak każda inna firma w jakiejkolwiek branży. To pacjenci nią kierują, więc wywarcie na nich wrażenia (na klientach) jest niezbędnym elementem rozwoju.

Na co pacjenci zwracają uwagę przy wyborze lekarza?

– reputacja ośrodka
– rekomendacje innych lekarzy
– korzystanie z najnowszych technologii
– nowoczesna strona internetowa
– regularna działalność w mediach społecznościowych
– rekomendacje znajomych i rodziny
– rekomendacje internautów
– dostępne informacje o placówce

Czy wiesz, że…
88% osób poszukujących informacji o zdrowiu zaczyna od wyszukiwarek
48% pacjentów przed rezerwacją wizyty poświęca czas na „badanie” placówki w internecie
(źródło: Google Complete Treatment Study)